Veel gestelde vragen | Drive Kiwi
DutchEnglishFrenchGermanChinese (Simplified)RussianPolishSpanish

Veel gestelde vragen

Algemene vragen

Je kunt dag en nacht een taxi reserveren, alleen Kiwi Support is niet 24/7 bereikbaar. Je kunt kiezen tussen “Your Own SocialDriver” of Kiwi Express.

Helaas kunnen wij ook volgeboekt zijn, ook al doen wij ons uiterste best om dit continue te verbeteren om het minimaal te houden. Wij raden aan om bij ritten vroeg in de ochtend, de avond er voor te reserveren.

Dit is soms mogelijk, maar afhankelijk van het tijdstip en op welke locatie (het buitengebied is een uitdaging) de taxi moet komen. De taxi moet ook nog naar je toe rijden. Wij raden altijd aan om tijdig te reserveren om teleurstellingen te voorkomen.

Één auto gaat tot en met 4 personen. Één taxibus 7/8 personen.

Wanneer je bijvoorbeeld voor 9 personen wilt reserveren, dan heb  je een auto en een taxibus nodig. Je kunt voor zoveel personen wat je wilt reserveren, maar bij zeer grote aantallen raden wij je een touringcar aan. Hierin kunnen wij ook voor jou in bemiddelen. Als je voor meerdere voertuigen gaat raden wij aan om tijdig met Kiwi Support contact op te nemen, zodoende wij je voordien kunnen inlichten m.b.t prijs en planning.

Dat is zeker mogelijk. Voor meer informatie over zorgvervoer kun je gaan naar Kiwi Care.

Ja dat is zeker mogelijk, mits het te maken heeft met volgauto’s. Wij passen ons aan jouw wensen aan, in zoverre het mogelijk is. Neem contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047 en vraag naar de mogelijkheden. Wij denken ook in details.

Ja dat is zeker mogelijk. Wij passen ons aan jouw wensen aan, in zoverre het mogelijk is. Neem contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047 en vraag naar de mogelijkheden. Wij denken ook in details.

Ja dat is zeker mogelijk. Wij passen ons aan jouw wensen aan, in zoverre het mogelijk is. Neem contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047 en vraag naar de mogelijkheden. Wij denken ook in details.

Nee, wij hebben helaas geen touringcars. Maar we werken wel samen met andere bedrijven, zodat wij je het beste product voor de beste prijs kunnen leveren.

Wij hebben geen rolstoeltaxi’s. Opklapbare rolstoelen en rollators kunnen wel mee. Gelieve dit voordien aan te geven!

Your Own SocialDriver (met account)

Drive Kiwi is een taxiplatform waarbij je een eigen account kunt hebben zodat je kunt kiezen met welke SocialDriver en auto jij wilt gaan. Net zo veilig en betrouwbaar is het voor ons, omdat we weten wie er met ons meegaat en je rechtstreeks kunt reserveren bij jouw eigen SocialDriver via zijn of haar telefoonnummer die je verkrijgt wanneer je een account hebt. Je krijgt daarnaast ook korting op het tarief wat kan oplopen tot 30-50%. Kortom alleen maar voordelen!

Je bent tot niets verplicht maar wanneer je gebruik wilt maken van de zeer lage tarieven en de rechtstreekse communicatie met jouw eigen SocialDriver, moet je wel een account hebben. Heb je moeite om een account aan te maken om welke reden dan ook? Neem dan contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Wil je toch een taxi bestellen zonder account? Dan kun je Kiwi Express bellen, tel: +31(0)53-2032370.

Je kunt jouw account ten alle tijde wijzigen of verwijderen. Wanneer je naar jouw profiel gaat, heb je de mogelijkheid om jouw profiel te bewerken of door op een knop te klikken jouw account te verwijderen. Let op: je dient wel eerst ingelogd te zijn.

Heb je vragen, dan kun je altijd contact opnemen met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Ga naar www.drivekiwi.nl/profiel/inloggen en log in. Ga dan naar SocialDrivers in de menubalk. Klik vervolgens op de chauffeurskaart foto naar keuze, nadat je een SocialDriver bij jou uit de omgeving hebt uitgekozen.

Nee, je moet de rit persoonlijk doorgeven aan jouw eigen SocialDriver of in het geval van Kiwi Express aan het bedrijf dat voor jou rijdt.

Je moet het telefoonnummer van jouw eigen SocialDriver bellen. Deze telefoonnummers kun je vinden onder het SocialDrivers menu, zichtbaar wanneer je bent ingelogd. Het telefoonnummer van Kiwi Support, tel: +31(0)53-5743047, bel je niet, mits het gaat om informatie of online reserveringen voor Kiwi Air bestemmingen. Heb je geen account, dan kun je Kiwi Express bellen, +31(0)53-2032370.

Je dient jouw gereserveerde rit(ten) minimaal 24 uur van tevoren te annuleren. Voor online reserveringen voor de Kiwi Air bestemmingen kun je zelfs 3 uur van tevoren annuleren. Heb je vooraf betaald, dan restitueren wij het volledige bedrag. Heb je niet tijdig geannuleerd, dan zijn wij gerechtigd de gereserveerde rit in kosten te brengen of niet te restitueren.

Een taxi reserveer je rechtstreek bij jouw eigen SocialDriver als je een eigen account heeft. Houd je er rekening mee, dat jouw eigen SocialDriver niet 24 uur bereikbaar is of kan zijn. Reserveer daarom tijdig om teleurstellingen te voorkomen!

Kiwi Express kun je altijd 24/7 bestellen, +31(0)53-2032370.

Heb je al een account bij ons, maar heb je een andere telefoonnummer gekregen? Dan kun je dit zelf aanpassen door in te loggen en vervolgens naar jouw account te gaan. Wij krijgen dan automatisch melding van deze wijziging. Om zeker te zijn dat jouw aanpassing goed is doorgevoerd, kun je jouw eigen SocialDriver bellen om na te vragen. Bij nood kun je altijd een bericht achterlaten!

Het kan voorkomen dat hij of zij even niet bereikbaar is of niet rijdt op dat moment. Zie ook de beschikbaarheid van jouw eigen SocialDriver wanneer je hebt ingelogd. Wij raden je altijd aan jouw taxi tijdig te reserveren. Wil je direct een taxi zonder het gereduceerde tarief, dan kun je altijd nog gebruik maken van Kiwi Express 24/7  +31(0)53-2032370. Afhankelijk van het aanbod.

PS. Jouw eigen SocialDriver kan misschien ook niet bereikbaar zijn, omdat jouw telefoonnummer niet herkend wordt als klant, je belt anoniem of je belt niet met jouw geregistreerde telefoonnummer van jouw Drive Kiwi account.

Joww account bij Drive Kiwi is maximaal bedoeld voor één persoon of organisatie! Je kunt wel twee telefoonnummers opgeven. Het is wel raadzaam om minimaal één mobiel nummer op te geven i.v.m. bereikbaarheid op de locatie waar de taxi moet komen.

Controleer voor de zekerheid in jouw account of je 2 telefoonnummers hebt ingevuld, mits je natuurlijk 2 telefoonnummers wilt opgeven. Bekijk hier jouw profiel.

Ja, je mag jouw organisatie aanmelden. In eerste instantie is het voor jouw eigen gebruik cq personeelsleden. De ritten dienen in opdracht te zijn van jouw organisatie en hierdoor ook betaald te worden. Wij hebben voor bepaalde organisaties prijsafspraken staan voor hun clientèle of gasten, doordat zij een hoeveelheid vaste taxiritten afnemen. Dit is misschien ook met jou bespreekbaar, hiervoor kun je contact opnemen met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Kiwi Express (zonder account)

Kiwi express is voor iedereen die geen account bij Drive Kiwi wil en of kan hebben of je hebt wel een account maar jouw eigen SocialDriver is niet beschikbaar. In tegenstelling wat je bij Your Own SocialDriver krijgt, zoals korting op jouw tarief en rechtstreekse communicatie met jouw eigen SocialDriver, krijg je dit bij Kiwi Express niet.

Tevens geldt dit telefoonnummer voor bedrijven en hun relaties en gasten.

Kiwi Express is 24/7 bereikbaar, Wanneer je gebruikt maakt van dit telefoonnummer kun je ook één van onze “Kiwi partners” krijgen die voor ons op dat moment beschikbaar kan zijn. Wij raden je aan wanneer je contact hebt met een van onze “Kiwi partners” duidelijk mee communiceert. Vraag altijd een telefoonnummer. Je kunt maximaal 12 uur vooruit reserveren.

Wil je je meer laten informeren (o.a. over reserveringen boven 12 uur, tarieven, offertes, luchthaven en zorgvervoer), dan dien je tijdens onze kantoortijden met Kiwi Support contact op te nemen of met jouw eigen SocialDriver.

Je hebt bij jouw reservering een bevestigingsbericht ontvangen waarbij het telefoonnummer van Kiwi Support Back Office in staat deze kun je dan bellen bij noodsituaties.

Kiwi Air

Je kunt bij ons, tot 24 uur voor jouw gewenste ophaaltijdstip, online een rit boeken voor Kiwi Air bestemmingen. Wil je korter van tevoren een taxi reserveren? Neem dan telefonisch contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047. Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 10:00 en 22:00 uur, zaterdag van 14:00 tot 22:00 uur.

Wij kunnen ons voorstellen dat dit niet in alle gevallen mogelijk is. In dat geval kun je ons jouw gegevens mailen of telefonisch doorgeven, houdt er wel rekening mee dat de prijs per boeking €15,- hoger ligt mits dat je de betaling voordien doet via de bank.

Je kunt alleen op rekening reserveren als je een account heeft en gevestigd bent in Nederland. Online reserveren is dan niet mogelijk. Voor het op rekening reserveren en het niet online reserveren worden extra kosten doorbelast, totaal €30,-.

Wij rijden vanuit de regio Twente en de Achterhoek richting de bekendste bestemmingen. Zeker weten of er ook vanuit jouw postcodegebied gereden wordt? Hebt je toch nog vragen over Kiwi Air bestemmingen neem dan contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047. Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 10:00 en 22:00 uur, zaterdag van 14:00 tot 22:00 uur.

Wij bieden taxiritten aan en naar luchthavens en overige bestemmingen in Nederland, Duitsland en België. Voor een volledig overzicht van de mogelijke bestemmingen kun je kijken op deze pagina. Staat jouw bestemming er niet tussen, dan kun je contact opnemen met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Dit varieert per vlucht en wordt vooral bepaald door jouw eindbestemming. Drive Kiwi raad je aan om minstens twee uur van tevoren op de luchthaven aanwezig te zijn en tijdens vakanties raden wij 3 uur van tevoren aan. Controleer dit voor de zekerheid bij jouw luchtvaartmaatschappij.

Dit wordt in eerste instantie afgesproken met jou en jouw eigen SocialDriver. Als er niets is afgesproken, dan wordt het altijd aangeraden om uje te melden bij het meeting point van de desbetreffende luchthaven.

Dit is zeker mogelijk. Het aangeven van meerdere adressen is online mogelijk om aan te geven. Houdt er rekening mee dat je jouw reis iets ruimer inplant, zodat je bij eventueel oponthoud op één van de adressen, nog steeds op tijd op het vliegveld aankomt.

Wil je ook weer terugreizen vanaf de luchthaven? Vink dan bij jouw boeking “retour” aan. Als je de terugweg naar een ander adres gebracht wilt worden, dan kun je dit eveneens aangeven.

Je kunt er (bijna) altijd vanuit gaan dat je word vervoerd in een Business uitvoering auto, o.a. meer beenruimte en luxe, voor Kiwi Air bestemmingen.

Dit is zeker mogelijk. Jouw ophaal / afleveradres is dan niet dezelfde als jouw klantadres. Je dient dan tijdens het afrekenen dit aan te vinken en te invullen. Dit adres dient wel binnen ons postcodegebied te liggen.

Je kunt betalen vanuit het buitenland. Je krijgt van ons een betaalopdracht via Paypal, hieraan zit €15,- extra kosten aan verbonden. Voor niet online reserveren idem. In totaal betaal je dan €30,- aan extra kosten.

Kinderen zijn van harte welkom in onze taxi’s. Voor kleine kinderen kun je eventueel zelf een kinderzitje meenemen. Ook hier kun je om vragen in het “Opmerkingen-veld”. In Nederland is een kinderzitje overigens niet verplicht in een taxi.

Denk er bij het boeken wel aan om elk persoon apart aan te geven bij “Aantal personen”, ook baby’s. Per vervoersmiddel is er een wettelijk vastgesteld aantal passagiers dat vervoerd mag worden.

Wij houden standaard rekening met 1 koffer + handbagage per persoon. Wil je toch meer meenemen? Dat kun je aangeven in het “Opmerkingen” veld, mits het reisgezelschap kleiner dan 7 personen is. Bij aanzienlijk meer of bijzondere bagage, kun je contact opnemen met ons via +31(0)53-5743047.

Ja dit kan, wij kunnen grote hoeveelheden of bijzondere bagage meenemen in een gesloten aanhanger. Afhankelijk van de hoeveelheid, kan dit vanaf €75,- per rit extra. Deze optie kunt je (nog) niet online boeken. Neem hiervoor contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Dit is zeker mogelijk. Onder het veld “Opmerkingen” kun je aangeven welke speciale bagage je wilt meenemen. Houdt er rekening mee dat het misschien niet past of wettelijk niet is toegestaan. Blinde geleide honden zijn uiteraard wel welkom in onze taxi. Bij twijfel neem even contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Wij doen niet aan gecombineerde ritten. Een taxi bij ons is exclusief voor jou en jouw eventuele reisgezelschap. Er zullen dus, niet nog andere mensen opgehaald worden. Wil je misschien wel een gecombineerde rit, dan kun je dit zelf organiseren en zodoende ook online boeken m.b.t. meerdere adressen. Wij helpen je graag met het zoeken naar medepassagiers via de Facebook groep Drive Kiwi Combi.

Je ontvangt direct na jou boeking een bevestiging van jouw geboekte taxirit op het door jou aangegeven e-mailadres. Vervolgens krijg je zo spoedig mogelijk een tweede e-mail met daarin de gegevens van jouw SocialDriver naar het vliegveld of een andere bestemming.

Als je een geldig e-mailadres hebt opgegeven, krijg je het e-ticket in jouw mailbox. Mocht deze hier niet staan, controleer dan jouw spambox. Kun je jouw ticket nog steeds niet vinden? Neem dan direct contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Dit is momenteel online nog niet mogelijk. Neem voor een wijziging contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Je kunt jouw geboekte rit kosteloos wijzigen of annuleren tot drie uur voor het afgesproken tijdstip. Als je korter van tevoren annuleert, heb je geen recht op restitutie. Als jouw ophaallocatie wijzigt, kunnen er extra kosten bijkomen, mocht deze locatie zich verder van de luchthaven bevinden.

Je wordt door jouw eigen SocialDriver opgehaald op het door jou opgegeven adres en tijdstip. Je krijgt een melding via jouw opgegeven telefoonnummer, wanneer jouw eigen SocialDriver zal komen.

Je kunt aan jouw SocialDriver bij het instappen van de taxi jouw e-ticket laten zien als bewijs. Ook kun je je identificeren middels een identiteitsbewijs.

Wij begrijpen dat het kan gebeuren dat je een keer iets later bent. Vandaar dat jouw eigen SocialDriver verplicht is om tot tenminste tien minuten na het afgesproken tijdstip op jou te wachten. Geef dit altijd wel even door aan jou eigen SocialDriver. Op de luchthaven zal jouw eigen SocialDriver tot maximaal één uur en tien minuten na landing van jouw vliegtuig op je wachten.

Het is natuurlijk heel vervelend als je te laat op de luchthaven bent aangekomen en daardoor jouw vliegtuig hebt gemist. Deze schade kan echter niet verhaald worden op Drive Kiwi.

Wij bieden meerdere betaalopties aan. Je kunt bij ons betalen via iDeal, creditcard of PayPal. Afrekenen gaat altijd in jouw eigen vertrouwde bankomgeving.

Dit is alleen mogelijk bij ons wanneer je opstapt vanuit Twente of de Achterhoek (postcodegebied). Moeten wij je ophalen vanaf het vliegveld of kom je vanuit het buitenland, dan is dit niet mogelijk. Je kunt dit aangeven tijdens het online boeken. De meerprijs is €25,-  per boeking. Let op: Als je niet tijdig annuleert brengen wij de rit wel in rekening

Mocht de betaling niet lukken, dan kun je altijd een andere betaalmethode proberen. Mocht je dit niet willen of lukt dit ook niet, neem dan contact met ons op.

In principe niet, mits je voor de optie heeft gekozen om in de auto te betalen. De prijs die je bij ons betaalt, is all-inclusive. Als je echter in de taxi aangeeft dat je via een andere bestemming wilt reizen (en je heeft dit niet van tevoren aangegeven), dan is jouw SocialDriver gerechtigd hier extra geld voor te vragen. Hetzelfde geldt voor niet te vermijden tol- en veertarieven en entreegelden.

Het kan gebeuren dat je een vraag hebt die niet in deze lijst beantwoord wordt. Gelukkig hebben wij voor deze vragen meestal een passend antwoord. Neem hiervoor contact met ons op via Facebook of met Kiwi Support +31(0)53-5743047.

Als je jouw rit meer dan drie uur voor vertrek annuleert, krijg je van ons het volledige bedrag terug, mits je deze online hebt afgerekend. Onze doelstelling is dat je dit bedrag ontvangt binnen 48 uur na jouw annulering.

Wij doen er uiteraard alles aan om jouw boeking en taxirit zo goed mogelijk te laten verlopen. Het is echter altijd mogelijk dat er ergens toch iets mis is gegaan. Neem in dat geval contact met ons op via het contactformulier of bel naar +31(0)53-5743047. Wij helpen je graag.

Je hebt bij jouw reservering een bevestigingsbericht ontvangen waarbij het telefoonnummer van Kiwi  Support Back Office in staat deze kun je dan bellen bij noodsituaties.

Hulp nodig? Chat met ons