Veel gestelde vragen

Algemene vragen

U kunt dag en nacht een taxi reserveren, alleen Kiwi Support is niet 24/7 bereikbaar. U kunt kiezen tussen “Your Own SocialDriver” of Kiwi Express.

Helaas kunnen wij ook volgeboekt zijn, ook al doen wij ons uiterste best om dit continue te verbeteren om het minimaal te houden. Wij raden aan om bij ritten vroeg in de ochtend, de avond er voor te reserveren.

Dit is soms mogelijk, maar afhankelijk van het tijdstip en op welke locatie (het buitengebied is een uitdaging) de taxi moet komen. De taxi moet ook nog naar u toe rijden. Wij raden altijd aan om tijdig te reserveren om teleurstellingen te voorkomen.

Één auto gaat tot en met 4 personen.  Één taxibus 7/8 personen.

Wanneer u bijvoorbeeld voor 9 personen wilt reserveren, dan heeft een auto en een taxibus nodig. U kunt voor zoveel personen wat u wilt reserveren, maar bij zeer grote aantallen raden wij u een touringcar aan. Hierin kunnen wij ook voor u in bemiddelen. Als u voor meerdere voertuigen gaat raden wij aan om tijdig met Kiwi Support contact op te nemen, zodoende wij u voordien kunnen inlichten m.b.t prijs en planning.

Dat is zeker mogelijk. Voor meer informatie over zorgvervoer kunt u gaan naar Kiwi Care.

Ja dat is zeker mogelijk, mits het te maken heeft met volgauto’s. Wij passen ons aan uw wensen aan, in zoverre het mogelijk is. Neem contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047 en vraag naar de mogelijkheden. Wij denken ook in details.

Ja dat is zeker mogelijk. Wij passen ons aan uw wensen aan, in zoverre het mogelijk is. Neem contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047 en vraag naar de mogelijkheden. Wij denken ook in details.

Ja dat is zeker mogelijk. Wij passen ons aan uw wensen aan, in zoverre het mogelijk is. Neem contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047 en vraag naar de mogelijkheden. Wij denken ook in details.

Nee, wij hebben helaas geen touringcars. Maar we werken wel samen met andere bedrijven, zodat wij u het beste product voor de beste prijs kunnen leveren.

Wij hebben geen rolstoeltaxi’s. Opklapbare rolstoelen en rollators kunnen wel mee. Gelieve dit voordien aan te geven!

Your Own SocialDriver (met account)

Drive Kiwi is een taxiplatform waarbij u een eigen account kunt hebben zodat u kunt kiezen met welke SocialDriver en auto u wilt gaan. Net zo veilig en betrouwbaar is het voor ons, omdat we weten wie er met ons meegaat en u rechtstreeks kunt reserveren bij uw eigen SocialDriver via zijn of haar telefoonnummer die u verkrijgt wanneer u een account heeft. U krijgt daarnaast ook korting op het tarief wat kan oplopen tot 30-50%. Kortom alleen maar voordelen!

U bent tot niets verplicht maar wanneer u gebruik wilt maken van de zeer lage tarieven en de rechtstreekse communicatie met uw eigen SocialDriver, moet u wel een account hebben. Heeft u moeite om een account aan te maken om welke reden dan ook? Neem dan contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Wilt u toch een taxi bestellen zonder account? Dan kunt u Kiwi Express bellen, tel: +31(0)53-2032370.

U kunt uw account ten alle tijde wijzigen of verwijderen. Wanneer u naar uw profiel gaat, heeft u de mogelijkheid om uw profiel te bewerken of door op een knop te klikken uw account te verwijderen. Let op: U dient wel eerst ingelogd te zijn.

Heeft u vragen, dan kunt u altijd contact opnemen met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Ga naar www.drivekiwi.nl/profiel/inloggen en log in. Ga dan naar SocialDrivers in de menubalk. Klik vervolgens op de chauffeurskaart foto naar keuze, nadat u een SocialDriver bij u uit de omgeving heeft uitgekozen.

Nee, u moet de rit persoonlijk doorgeven aan uw eigen SocialDriver of in het geval van Kiwi Express aan het bedrijf dat voor u rijdt.

U moet het telefoonnummer van uw eigen SocialDriver bellen. Deze telefoonnummers kunt u vinden onder het SocialDrivers menu, zichtbaar wanneer u bent ingelogd. Het telefoonnummer van Kiwi Support, tel: +31(0)53-5743047, belt u niet, mits het gaat om informatie of online reserveringen voor Kiwi Air bestemmingen. Heeft u geen account, dan kunt u Kiwi Express bellen, +31(0)53-2032370.

U dient uw gereserveerde rit(ten) minimaal 24 uur van tevoren te annuleren. Voor online reserveringen voor de Kiwi Air bestemmingen kunt u zelfs 3 uur van tevoren annuleren. Heeft u vooraf betaald, dan restitueren wij het volledige bedrag. Heeft u niet tijdig geannuleerd, dan zijn wij gerechtigd de gereserveerde rit in kosten te brengen of niet te restitueren.

Een taxi reserveert u rechtstreek bij uw eigen SocialDriver als u een eigen account heeft. Houdt u er rekening mee, dat uw eigen SocialDriver niet 24 uur bereikbaar is of kan zijn. Reserveer daarom tijdig om teleurstellingen te voorkomen!

Kiwi Express kunt u altijd 24/7 bestellen, +31(0)53-2032370.

Heeft u al een account bij ons, maar heeft u een andere telefoonnummer gekregen? Dan kunt u dit zelf aanpassen door in te loggen en vervolgens naar uw account te gaan. Wij krijgen dan automatisch melding van deze wijziging. Om zeker te zijn dat uw aanpassing goed is doorgevoerd, kunt u uw eigen SocialDriver bellen om na te vragen. Bij nood kunt u altijd een bericht achterlaten!

Het kan voorkomen dat hij of zij even niet bereikbaar is of niet rijdt op dat moment. Zie ook de beschikbaarheid van uw eigen SocialDriver wanneer u heeft ingelogd. Wij raden u altijd aan uw taxi tijdig te reserveren. Wilt u direct een taxi zonder het gereduceerde tarief, dan kunt u altijd nog gebruik maken van Kiwi Express 24/7  +31(0)53-2032370. Afhankelijk van het aanbod.

PS. Uw eigen SocialDriver kan misschien ook niet bereikbaar zijn, omdat uw telefoonnummer niet herkend wordt als klant, u belt anoniem of u belt niet met uw geregistreerde telefoonnummer van uw Drive Kiwi account.

Uw account bij Drive Kiwi is maximaal bedoeld voor één persoon of organisatie! U kunt wel twee telefoonnummers opgeven. Het is wel raadzaam om minimaal één mobiel nummer op te geven i.v.m. bereikbaarheid op de locatie waar de taxi moet komen.

Controleer voor de zekerheid in uw account of u 2 telefoonnummers heeft ingevuld, mits u natuurlijk 2 telefoonnummers wilt opgeven. Bekijk hier uw profiel.

Ja, u mag uw organisatie aanmelden. In eerste instantie is het voor uw eigen gebruik cq personeelsleden. De ritten dienen in opdracht te zijn van uw organisatie en hierdoor ook betaald te worden. Wij hebben voor bepaalde organisaties prijsafspraken staan voor hun clientèle of gasten, doordat zij een hoeveelheid vaste taxiritten afnemen. Dit is misschien ook met u bespreekbaar, hiervoor kunt u contact opnemen met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Kiwi Express (zonder account)

Kiwi express is voor iedereen die geen account bij Drive Kiwi wil en of kan hebben of u heeft wel een account maar uw eigen SocialDriver is niet beschikbaar. In tegenstelling wat u bij Your Own SocialDriver krijgt, zoals korting op uw tarief en rechtstreekse communicatie met uw eigen SocialDriver, krijgt u dit bij Kiwi Express niet.

Tevens geldt dit telefoonnummer voor bedrijven en hun relaties en gasten.

Kiwi Express is 24/7 bereikbaar, Wanneer u gebruikt maakt van dit telefoonnummer kunt u ook één van onze “Kiwi partners” krijgen die voor ons op dat moment beschikbaar kan zijn. Wij raden u aan wanneer u contact heeft met een van onze “Kiwi partners” duidelijk mee communiceert. Vraag altijd de telefoonnummer. U kunt maximaal 12 uur vooruit reserveren.

Wilt u zich meer laten informeren (o.a. over reserveringen boven 12 uur, tarieven, offertes, luchthaven en zorgvervoer), dan dient u tijdens onze kantoortijden met Kiwi Support contact op te nemen of met uw eigen SocialDriver.

U heeft bij uw reservering een bevestigingsbericht ontvangen waarbij het telefoonnummer van Kiwi  Support Back Office in staat deze kunt u dan bellen bij noodsituaties.

Kiwi Air

U kunt bij ons, tot 24 uur voor uw gewenste ophaaltijdstip, online een rit boeken voor Kiwi Air bestemmingen. Wilt u korter van tevoren een taxi reserveren? Neem dan telefonisch contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047. Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 10:00 en 22:00 uur, zaterdag van 14:00 tot 22:00 uur.

Wij kunnen ons voorstellen dat dit niet in alle gevallen mogelijk is. In dat geval kunt u ons uw gegevens mailen of telefonisch doorgeven, houdt er wel rekening mee dat de prijs per boeking €25,- hoger ligt mits dat u de betaling voordien doet via de bank.

Wij rijden vanuit de regio Twente en de Achterhoek richting de bekendste bestemmingen. Zeker weten of er ook vanuit uw postcodegebied gereden wordt? Heeft u toch nog vragen over Kiwi Air bestemmingen neem dan contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047. Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 10:00 en 22:00 uur, zaterdag van 14:00 tot 22:00 uur.

Wij bieden taxiritten aan en naar luchthavens en overige bestemmingen in Nederland, Duitsland en België. Voor een volledig overzicht van de mogelijke bestemmingen kunt u kijken op deze pagina. Staat uw bestemming er niet tussen, dan kunt u contact opnemen met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Dit varieert per vlucht en wordt vooral bepaald door uw eindbestemming. Drive Kiwi raadt u aan om minstens twee uur van tevoren op de luchthaven aanwezig te zijn en tijdens vakanties raden wij 3 uur van tevoren aan. Controleer dit voor de zekerheid bij uw luchtvaartmaatschappij.

Dit wordt in eerste instantie afgesproken met u en uw eigen SocialDriver. Als er niets is afgesproken, dan wordt het altijd aangeraden om u te melden bij het meeting point van de desbetreffende luchthaven.

Dit is zeker mogelijk. Het aangeven van meerdere adressen is online mogelijk om aan te geven. Houdt er rekening mee dat u uw reis iets ruimer inplant, zodat u bij eventueel oponthoud op één van de adressen, nog steeds op tijd op het vliegveld aankomt.

Wilt u ook weer terugreizen vanaf de luchthaven? Vink dan bij uw boeking “retour” aan. Als u de terugweg naar een ander adres gebracht wilt worden, dan kunt u dit eveneens aangeven.

U kunt er (bijna) altijd vanuit gaan dat u wordt vervoerd in een Business uitvoering auto, o.a. meer beenruimte en luxe, voor Kiwi Air bestemmingen.

Dit is zeker mogelijk. Uw ophaal / afleveradres is dan niet dezelfde als uw klantadres. U dient dan tijdens het afrekenen dit aan te vinken en te invullen. Dit adres dient wel binnen ons postcodegebied te liggen.

Kinderen zijn van harte welkom in onze taxi’s. Voor kleine kinderen kunt u eventueel zelf een kinderzitje meenemen. Ook hier kunt u om vragen in het “Opmerkingen-veld”. In Nederland is een kinderzitje overigens niet verplicht in een taxi.

Denk er bij het boeken wel aan om elk persoon apart aan te geven bij “Aantal personen”, ook baby’s. Per vervoersmiddel is er een wettelijk vastgesteld aantal passagiers dat vervoerd mag worden.

Wij houden standaard rekening met 1 koffer + handbagage per persoon. Wilt u toch meer meenemen? Dat kunt u aangeven in het “Opmerkingen” veld, mits het reisgezelschap kleiner dan 7 personen is. Bij aanzienlijk meer of bijzondere bagage, kunt u contact opnemen met ons via +31(0)53-5743047.

Ja dit kan, wij kunnen grote hoeveelheden of bijzondere bagage meenemen in een gesloten aanhanger. Afhankelijk van de hoeveelheid, kan dit vanaf €75,- per rit extra. Deze optie kunt u (nog) niet online boeken. Neem hiervoor contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Dit is zeker mogelijk. Onder het veld “Opmerkingen” kunt u aangeven welke speciale bagage u wilt meenemen. Houdt er rekening mee dat het misschien niet past of wettelijk niet is toegestaan. Blinde geleide honden zijn uiteraard wel welkom in onze taxi. Bij twijfel neem even contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Wij doen niet aan gecombineerde ritten. Een taxi bij ons is exclusief voor u en uw eventuele reisgezelschap. Er zullen dus, niet nog andere mensen opgehaald worden. Wilt u misschien wel een gecombineerde rit, dan kunt u dit zelf organiseren en zodoende ook online boeken m.b.t. meerdere adressen. Wij helpen u graag met het zoeken naar medepassagiers via de Facebook groep Drive Kiwi Combi.

U ontvangt direct na uw boeking een bevestiging van uw geboekte taxirit op het door u aangegeven e-mailadres. Vervolgens krijgt u zo spoedig mogelijk een tweede e-mail met daarin de gegevens van uw SocialDriver naar het vliegveld of een andere bestemming.

Als u een geldig e-mailadres hebt opgegeven, krijgt u het e-ticket in uw mailbox. Mocht deze hier niet staan, controleer dan uw spambox. Kunt u uw ticket nog steeds niet vinden? Neem dan direct contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

Dit is momenteel online nog niet mogelijk. Neem voor een wijziging contact op met Kiwi Support, +31(0)53-5743047.

U kunt uw geboekte rit kosteloos wijzigen of annuleren tot drie uur voor het afgesproken tijdstip. Als u korter van tevoren annuleert, heeft u geen recht op restitutie. Als uw ophaallocatie wijzigt, kunnen er extra kosten bijkomen, mocht deze locatie zich verder van de luchthaven bevinden.

U wordt door uw eigen SocialDriver opgehaald op het door u opgegeven adres en tijdstip. U krijgt een melding via uw opgegeven telefoonnummer, wanneer uw eigen SocialDriver zal komen.

U kunt aan uw SocialDriver bij het instappen van de taxi uw e-ticket laten zien als bewijs. Ook kunt u zich identificeren middels een identiteitsbewijs.

Wij begrijpen dat het kan gebeuren dat u een keer iets later bent. Vandaar dat uw eigen SocialDriver verplicht is om tot tenminste tien minuten na het afgesproken tijdstip op u te wachten. Geef dit altijd wel even door aan uw eigen SocialDriver. Op de luchthaven zal uw eigen SocialDriver tot maximaal één uur en tien minuten na landing van uw vliegtuig op u wachten.

Het is natuurlijk heel vervelend als u te laat op de luchthaven bent aangekomen en daardoor uw vliegtuig heeft gemist. Deze schade kan echter niet verhaald worden op Drive Kiwi.

Wij bieden meerdere betaalopties aan. U kunt bij ons betalen via iDeal, creditcard of PayPal. Afrekenen gaat altijd in uw eigen vertrouwde bankomgeving.

Dit is alleen mogelijk bij ons wanneer u opstapt vanuit Twente of de Achterhoek (postcodegebied). Moeten wij u ophalen vanaf het vliegveld of komt u vanuit het buitenland, dan is dit niet mogelijk. U kunt dit aangeven tijdens het online boeken. De meerprijs is €25,-  per boeking. Let op: Als u niet tijdig annuleert brengen wij de rit wel in rekening

Mocht de betaling niet lukken, dan kunt u altijd een andere betaalmethode proberen. Mocht u dit niet willen of lukt dit ook niet, neem dan contact met ons op.

In principe niet, mits u voor de optie heeft gekozen om in de auto te betalen. De prijs die u bij ons betaalt, is all-inclusive. Als u echter in de taxi aangeeft dat u via een andere bestemming wilt reizen (en u heeft dit niet van tevoren aangegeven), dan is uw SocialDriver gerechtigd hier extra geld voor te vragen. Hetzelfde geldt voor niet te vermijden tol- en veertarieven en entreegelden.

Het kan gebeuren dat u een vraag heeft die niet in deze lijst beantwoord wordt. Gelukkig hebben wij voor deze vragen meestal een passend antwoord. Neem hiervoor contact met ons op via Facebook of met Kiwi Support +31(0)53-5743047.

Als u uw rit meer dan drie uur voor vertrek annuleert, krijgt u van ons het volledige bedrag terug, mits u deze online heeft afgerekend. Onze doelstelling is dat u dit bedrag ontvangt binnen 48 uur na uw annulering.

Wij doen er uiteraard alles aan om uw boeking en taxirit zo goed mogelijk te laten verlopen. Het is echter altijd mogelijk dat er ergens toch iets mis is gegaan. Neem in dat geval contact met ons op via het contactformulier of bel naar +31(0)53-5743047. Wij helpen u graag.

U heeft bij uw reservering een bevestigingsbericht ontvangen waarbij het telefoonnummer van Kiwi  Support Back Office in staat deze kunt u dan bellen bij noodsituaties.